در سال 2013، نوشابه های انرژی زا در بیش از 160 کشور در مجموع 8/5 میلیارد لیتر مصرف شد .
در سال 2017، نوشابه های انرژیزا 30 درصد از کل نوشیدنیهای بستهبندیشده فروخته شده در فروشگاههای رفاه در ایالات متحده آمریکا را از نظر فروش دلاری تشکیل میدهند.
نوشابه کوچک قوطی دارای کیفیت بی نظیری می باشد.
بر اساس دادههای فروش نوشابه های انرژیزا، ارزش بازار جهانی نوشیدنیهای انرژیزا در سال ۲۰۱۹، ۵۳ میلیارد دلار بوده است.
دو نوع نوشیدنی انرژی زا در بازار وجود دارد.
یکی در بطری هایی به اندازه نوشابه های معمولی مانند یک بطری 16 اونس به بازار عرضه می شود.
نوع دیگر، که به عنوان “شات انرژی” شناخته می شود، در بطری های کوچکی عرضه می شود که 2 تا 212 اونس نوشیدنی غلیظ را در خود جای می دهد .
شاتهای انرژیزا میتوانند حاوی همان مقدار کل کافئین، ویتامینها یا سایر مواد کاربردی مانند نسخههای بزرگترشان باشند و ممکن است بهعنوان اشکال غلیظ نوشیدنیهای انرژیزا در نظر گرفته شوند.
شاتهای انرژیزا معمولاً بهعنوان یک نوشیدنی انرژیزای «فوری» کم کالری به بازار عرضه میشوند که میتوان آن را در یک جرعه (یا «شات») مصرف کرد، برخلاف نوشیدنیهای انرژیزا که کاربران را به نوشیدن یک قوطی پر تشویق میکنند که میتواند ۲۵۰ کالری یا ۲۵۰ کالری داشته باشد.
نمونه ای از عکس های انرژی ED (با نام تجاری Lipovitan D) در شکل 1 الف نشان داده شده است.در دهه 1980، بازرگانان ژاپنی سعی کردند مصرف مکرر ویتامین های غنی شده و نوشابه های بدون کافئین را تحت فشار قرار دهند (Engber 2013 ).
اولین نوشابه انرژی زا در سال 1949 در ایالات متحده ظاهر شد و با نام “Dr. انف.» آنها ابتدا در سال 1987 در اروپا معرفی شدند و با معرفی Red Bull در سال 1997، بازار به سرعت در سراسر جهان گسترش یافت .
از آن زمان، بازار نوشابه های انرژی زا به سرعت رشد کرد و چندین برند جدید وارد بازارهای سراسر جهان شدند
دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.